Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 19 °C pogoda dziś
JUTRO: 29 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Jak działa ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży?

Nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem. Czasem nawet najpiękniejsze pomysły i najciekawsze plany muszą zostać zmienione z powodu innych okoliczności. Te okoliczności mogą się okazać po prostu ważniejsze, trudniejsze niż chęć wyjazdu. W takich momentach trzeba zrezygnować z różnych planów, szczególnie tych podróżnych. Nawet, gdy za część lub całość wyjazdu została już zapłacona zaliczka.

Planowanie podróży

Planowanie podróży bardzo często wiąże się z koniecznością wcześniejszego wpłacenia różnorodnych zaliczek czy zadatków. Część z nich służy temu by zarezerwować hotele, miejsca noclegowe lub bilety wstępów do różnych atrakcji turystycznych.

W razie nieszczęśliwego zdarzenia, z takiej podróży trzeba zrezygnować. Często wpłacone zaliczki czy wręcz całe opłaty za podróż nie są zwracane w przypadku rezygnacji – taka jest polityka biur podróży, linii lotniczych, przewoźników czy hoteli.

Ubezpieczenie podróżne

Właśnie dlatego wykupienie ubezpieczenia podróżnego, z opcją uzyskania zwrotu kosztów w razie rezygnacji z podróży wydaje się rozwiązaniem nie tylko sensownym, ale wręcz koniecznym. Sprawdź szczegóły na rankomat.pl/ubezpieczenie-kosztow-rezygnacji-z-podrozy. Fakt, że koszty składki ubezpieczeniowej nie podlegają żadnemu zwrotowi i ubezpieczony nie może ich odzyskać jeżeli zrezygnuje z wyjazdu. Trzeba jednak pamiętać, że koszt takiego ubezpieczenia waha się od kilkudziesięciu złotych do nieco ponad sto czy dwieście złotych. Zaliczki za hotele czy wycieczki są zwykle znacznie większe. Ta prosta kalkulacja wystarcza, by podjąć decyzję o tym, czy warto ryzykować i nie kupować polisy ubezpieczeniowej, czy warto ryzykować i ją jednak wykupić.

Wykupienie polisy ubezpieczeniowej pociągnie za sobą wspomniany koszt, ale w razie rezygnacji pozwoli odzyskać wszystkie wpłacone na wycieczkę pieniądze. A gdy zdecydujesz się pokryć od razu cały koszt wyjazdu? Nie ograniczysz się jedynie do wpłacenia zaliczki a zdecydujesz się na opłacenie całości? Wiesz, jak duże straty wówczas poniesiesz?

Wpłacenie całej kwoty na wyjazd to deklaracja gotowości do wzięcia udziału w podróży. Tych pieniędzy nikt Ci nie zwróci. Zostaną opłacone posiłki, bilety, noclegi – nawet nie ma jak ich zwrócić. Jeżeli wykupisz ubezpieczenie, które chroni Cię na wypadek rezygnacji, to taka sytuacja nie będzie dla Ciebie stratą pieniędzy.

Jak działa takie ubezpieczenie?

Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży działa w ten sposób, że firma ubezpieczeniowa zwraca ubezpieczonemu koszty poniesione w związku z planowaną podróżą. Niezależnie od tego, czy koszty te dotyczą wyłącznie rezerwacji i zaliczek, czy dotyczą wniesienia pełnych opłat za wyjazd – firma zwraca je na podstawie stosownych dokumentów.

Ważne, by powód rezygnacji z wyjazdu był ważny. Może to być:

  • śmierć najbliższych;
  • choroba ubezpieczonego;
  • utrata pracy;
  • ważny egzamin;
  • włamanie do domu;
  • kradzież dokumentów;
  • w niektórych firmach ubezpieczeniowych każda zewnętrzna i możliwa do udowodnienia przyczyna stanowi podstawę do tego, by ubezpieczenie kosztów rezygnacji zadziałało.

Rezygnacja bez powodu czy z jakiejś błahej przyczyny nie stanowi podstawy do uzyskania zwrotu kosztów. Jeżeli ubezpieczony nie zamierza skorzystać z wycieczki, bo zmienił zdanie, niestety, musi się liczyć z tym, że nikt nie zwróci mu kosztów. Jeżeli jednak powodem jest choroba czy nieszczęśliwe zdarzenie w jego życiu lub życiu jego najbliższych to ubezpieczenie to uwzględni. Warto również wiedzieć, że polisa może nie zadziałać, gdy:

  • pogorszenie stanu zdrowia jest spowodowane chorobą przewlekłą, na którą ubezpieczony cierpi już od dłuższego czasu;
  • nagłe zachorowanie nie pociąga za sobą hospitalizacji.

Należy podać powód rezygnacji z wyjazdu, załączyć dokumenty, które ten powód będą potwierdzały oraz załączyć dokumenty, które będą potwierdzały wydatki poniesione na wycieczkę. Całość należy przekazać do ubezpieczyciela. Ten przeanalizuje przesłaną dokumentację i podejmie decyzję, dotyczącą dalszych działań. Jeżeli uzna, że należy wypłacić odszkodowanie, to z pewnością je wypłaci, a jego wartość będzie równa kosztom poniesionym na opłacenie wyjazdu.

 

Artykuł sponsorowany

ZOBACZ TAKŻE

Więcej w ubezpieczenia
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski będzie kształcić przyszłych pracowników ZUS

ZUS i Uniwersytet Warmińsko-Mazurski uruchamiają nowy kierunek studiów dualnych przygotowujący  specjalistów do obsługi ubezpieczeń społecznych. Studenci będą uczyć się jednocześnie na Wydziale Nauk Ekonomicznych, ale i...

Zamknij
/RadioOlsztyn
RadioOlsztynTV