Strona główna Radio Olsztyn
Olsztyn
DZIŚ: 1 °C pogoda dziś
JUTRO: 4 °C pogoda jutro
IMIENINY: Bettiny, Konrada, Mirosława
EUR: 4.3314 CHF: 4.0711
USD: 4.0693 GBP: 5.0533
Logowanie
 

Jako pierwsi w Polsce pomogą uczniom w przetwarzaniu informacji

Platforma Badań Zmysłów.

Szkoła podstawowa nr 18 w Olsztynie jako pierwsza w Polsce, wprowadza badania i terapię uczniów, którzy mają problemy z przetwarzaniem tego, co słyszą.

Pozwoli na to specjalistyczny sprzęt, który udało się kupić do placówki. Nawet dzieci, które mają dobry słuch, mogą mieć problem z przetwarzaniem informacji. Skutkuje to problemami ze zrozumieniem, skupieniem uwagi, dzieci mylą głoski i wyrazy, z trudnością uczę się języków obcych. Szkoła zdecydowała się na wprowadzenie nowatorskiego sprzętu, który diagnozuje i pomaga prowadzić terapię dzieci.

Po pierwszych badaniach okazało się, że co trzeci uczeń ma problemy z przetwarzaniem tego, co słyszy. Terapia zaczyna się od słuchania muzyki klasycznej, a później wprowadza się m.in. multimedialne gry psychologiczne. Platforma Badań Zmysłów i Stymulator to polskie wynalazki, które dopiero prezentowane są placówkom pedagogicznym w regionie i kraju.

PBZ czyli Platforma Badań Zmysłów jest przenośnym urządzeniem, do przesiewowych badań słuchu, wzroku i mowy oraz rehabilitacji słuchu i mowy u dzieci (także o specjalnych potrzebach edukacyjnych), młodzieży i dorosłych. Urządzenie zbudowane jest w oparciu o zaawansowany, centralny system informatyczny oraz przenośny komputer wyposażony w dodatkowe akcesoria umożliwiające przeprowadzenie badania. W wersji podstawowej Platforma Badań Zmysłów została wyposażona w różnorodne testy przesiewowe, które umożliwiają wykrywanie szeregu dysfunkcji w zakresie wzroku, słuchu i mowy. Zaburzenia te, niewykryte we wczesnym okresie, mogą zaburzać harmonijny rozwój dziecka, a co za tym idzie utrudniać naukę oraz kontakt z rówieśnikami.

(Skra/as)

ZOBACZ TAKŻE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *