Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 15 °C pogoda dziś
JUTRO: 20 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Jerzy Szmit wygrał proces z wydawcą dziennika Fakt. Sąd apelacyjny uznał racje byłego wiceministra infrastruktury i budownictwa

Były wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Fot. Ł.Sadlak

Wydawca dziennika Fakt oraz portalu internetowego Fakt24.pl został zobowiązany do przeproszenia byłego wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita.

Chodzi o sugestię, że dymisja ministra miała związek z działaniami CBA wobec niego. Przeprosiny muszą się ukazać na łamach obu tytułów prasowych. Wydawca musi też zapłacić na wskazany cel społeczny 25 tysięcy złotych. Zasądzona kwota w wysokości 25 tysięcy złotych zostanie przeznaczona na wsparcie zabytkowego Pałacu Balińskich w Jaszunach, symbolu polskości na Litwie. W placówce  organizowane są wydarzenia kulturalne i edukacyjne kultywujące polską historię i tradycję.

Wyrok w sprawie z powództwa byłego wiceministra Jerzego Szmita przeciwko Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. wydał Sąd Apelacyjny w Białymstoku.

Pod koniec września 2017 roku dziennik Fakt oraz portal Fakt24.pl opublikowały artykuł na temat powodów rezygnacji Jerzego Szmita ze stanowiska wiceministra infrastruktury i budownictwa. W materiale kwestionowano, że decyzja została przez niego podjęta z przyczyn osobistych. W tekście pojawiły się pośrednie zarzuty korupcyjne oraz sugestie, jakoby CBA prowadziło czynności kontrolne w stosunku do byłego już wiceministra – co okazało się być nieprawdą.

 

Redakcja: B.Świerkowska-Chromy za L.Tekielski/wpolityce.pl

ZOBACZ TAKŻE

Więcej w wyrok, CBA, proces, apelacja, Jerzy Szmit, sąd apelacyjny, Białystok, Fakt
Szykują się apelacje w dwóch głośnych sprawach z Elbląga. Sąd wydał wyroki korzystne dla oskarżonych

Wszystko wskazuje na to, że przygotowywane się apelacje w dwóch głośnych sprawach rozstrzygniętych ostatnio przez Sąd Okręgowy w Elblągu. W obu zapadły niskie wyroki, korzystne dla...

Zamknij
/RadioOlsztyn
RadioOlsztynTV