Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 17 °C pogoda dziś
JUTRO: 20 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Kuleje promocja turystyki na Warmii i Mazurach

Fot. Tomasz Minkiewicz

Warmia i Mazury potrzebują spójnej promocji turystyki i więcej pieniędzy na kampanie reklamowe – zgodnie twierdzą eksperci zajmujący się tą branżą.

Choć samorząd województwa zwiększył niedawno – do około 600 tysięcy złotych – budżet Regionalnej Organizacji Turystycznej, to i tak kropla w morzu potrzeb. Żeby kampanie przyniosły wymierne efekty potrzeba około 3 milionów.

Posłuchaj relacji Marka Lewińskiego

Warmia i Mazury zwiększyły podaż. Stało się tak przez inwestycje, takie jak lotnisko w Szymanach, nowe hotele i obiekty turystyczne.

– Popyt pozostał jednak na tym samym poziomie – twierdzi Wojciech Śmieszek, członek Regionalnej Organizacji Turystycznej. Dodaje, że za tym „musi iść promocja, a linie lotnicze należy kontraktować wspólnie z pakietem promocyjnym”.

Inscenizacja bitwy pod Grunwaldem. Fot. M. Michalski

Problem dostrzega samorząd.

– W jego rozwiązaniu ma pomóc m.in. portal internetowy Mazury Travel – mówi wicemarszałek województwa Wioletta Śląska-Zyśk. Dodaje też, że niedawno zwiększona została dotacja na Regionalną Organizację Turystyczną i ma nadzieję, że to pomoże w opracowaniu lepszej strategii dotyczącej promocji turystyki.

Doktor Miłosz Babecki, z Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zajmujący się tzw. brandingiem, czyli promocją miejsc, podkreśla, że „podstawowym celem reklamowym – kiedy wychodzimy z nową ofertą – jest nie tylko pokazanie, że ją mamy, ale także jak z niej korzystać”. Twierdzi, że w strategii promocyjnej regionu brakuje inicjatyw, które pokazywałyby w jaki sposób korzystać z oferty kulturalnej.

Jedną z atrakcji majówki będą rajdy rowerowe. Fot. Łukasz Węglewski

Nadchodzące wiosna i lato będą pierwszym sezonem turystycznym dla nowego lotniska regionalnego, które powstało w Szymanach niedaleko Szczytna. Na ten fakt niektórzy zacierają ręce. Dużej liczby klientów spodziewa się na przykład nowy hotel w Warchałach, który powstał w grudniu. Dyrektor hotelu Andrzej Bałdyga w rozmowie z Radiem Olsztyn podkreślał, że „budując hotel nie stawiano na to, że lotnisko przyniesie dodatkowe profity, ale komunikacja np. z Krakowem, daje pozytywne efekty”. Hotel już teraz obserwuje zwiększony ruch turystów z Małopolski. Dyrektor twierdzi, że to nie tylko biznesmeni, ale też rodziny z dziećmi i właśnie takich klientów obiekt chce przyjąć w sezonie najwięcej.

Rzeka Krutynia w Nowym Moście, fot. Anna Minkiewicz-Zaremba

– Żeby jednak tak się stało trzeba postawić na promocję regionu poza jego granicami. Branża turystyczna poradzi sobie z zagospodarowaniem turystów, trzeba tylko wywołać większy popyt – dodaje członek Regionalnej Organizacji Turystycznej Wojciech Śmieszek.

Kanał Elbląski – pochylnia Jelenie. Fot. Łukasz Węglewski

 

(lew/bsc)

Przeczytaj poprzedni wpis:
W Elblągu ma powstać replika Bursztynowego Portu

Od 25 lat, jak bumerang, wraca sprawa budowy repliki wikińskiej osady Truso w Elblągu. Choć w rzeczywistości mieściła się kilka kilometrów dalej, czyli w Janowie nad...

Zamknij
RadioOlsztynTV