Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 0 °C pogoda dziś
JUTRO: 1 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Podwykonawcy otrzymają pieniądze za budowę linii tramwajowych

Hiszpańska firma FCC Contruccion, która budowała linię tramwajową w Olsztynie, jest winna podwykonawcom 4 miliony 100 tysięcy złotych – poinformował prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz. Zapowiedział też, że pieniądze wypłaci firmom gmina, która przejęła zobowiązania.

Umowę na budowę linii tramwajowej prezydent Olsztyna wypowiedział firmie FCC Contruccion w sierpniu 2013 roku, z powodu braku postępu w pracach. Według władz Olsztyna Hiszpanie wykonali od 2011 roku jedynie nieco ponad 4,5 procent robót, zamiast planowanych 67 procent.

Budowę przejęło miasto. Grzymowicz ujawnił też, że Hiszpanie zalegają z wypłatą pieniędzy 15 podwykonawcom – firmom budowlanym, wykonującym prace na zlecenie FCC Construccion.

Prezydent Olsztyna zaznaczył, że wypłata pieniędzy podwykonawcom będzie możliwa po tym jak podpiszą oni z gminą odpowiednie porozumienia, a pierwszych umów w tej sprawie należy się spodziewać w przyszłym tygodniu. Po podpisaniu porozumień podwykonawcy otrzymają od razu zaległe pieniądze.

Grzymowicz zaznaczył, że jeśli suma wypłat okazałaby się wyższa niż początkowo zakładano, gmina może skorzystać z gwarancji bankowej. Chodzi o 25 mln zł, które są zabezpieczeniem wykonania kontraktu. Właśnie zakończyło się postępowanie sądowe o to, czy gmina może skorzystać z tej formy zabezpieczenia kontraktu. FCC próbowało zablokować uruchomienie tych pieniędzy; jednak sąd przyznał rację gminie.

Jak podał Grzymowicz, hiszpańska spółka wyceniła swe dotychczasowe prace na budowie linii tramwajowej w Olsztynie na 8 mln zł. Gmina nie uznała jednak pełnej kwoty podanej przez FCC i oszacowała koszt robót na prawie 4 miliony złotych.

Aby nie przepadła unijna dotacja, linia tramwajowa w Olsztynie musi być wykonana do końca 2015 roku. Jej budowa ma kosztować 250 mln zł. Unijne dofinansowanie wynosi 85 proc.

Linie tramwaje mają poprawić komunikację miejską w Olsztynie. Połączą najbardziej odległe dzielnice miasta: Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum miasta oraz dworcem kolejowym i miasteczkiem studenckim oraz Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Na linii głównej między dworcem a osiedlem Jaroty planowana jest budowa 13 przystanków. Od linii głównej w śródmieściu odchodzić będą dwie krótsze trasy: do kampusu studenckiego w Kortowie i do starówki. Projekt przewiduje też budowę nowej ulicy – Obiegowej, która skróci przejazd do śródmieścia Olsztyna. (gol/łw)

ZOBACZ TAKŻE

Więcej w budowa, Piotr Grzymowicz
Chcą zaległych wypłat za budowę krajowej 16

Kilkanaście osób będzie blokowało drogę krajową nr 16 w Borkach Wielkich koło Biskupca. To pracownicy firm budujących tą trasę, którzy nie dostali wynagrodzenia po tym, jak...

Zamknij
/RadioOlsztyn
RadioOlsztynTV