Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: -3 °C pogoda dziś
JUTRO: -3 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Pomaganie łatwe jak kliknięcie wirtualnego przycisku „Lubię to”?

Pierwsza dama Agata Kornhauser-Duda podczas spotkania „Facebook dla NGO”. PAP/Marcin Kmieciński

Choć w okresie świątecznym stajemy się szczególnie wrażliwi na potrzeby innych, pomagać warto przez cały rok – mówiła żona prezydenta Agata Kornhauser-Duda. Dzięki nowej opcji w mediach społecznościowych, wirtualna pomoc nabiera bardziej wymiernego znaczenia.

„Dzięki działalności organizacji dobroczynnych i charytatywnych, jak np. Szlachetna Paczka czy UNICEF, świat, w którym żyjemy, staje się lepszy” – powiedziała Kornhauser-Duda na spotkaniu „Facebook dla NGO”, podczas którego przedstawiciele tego serwisu społecznościowego rozmawiali z organizacjami pozarządowymi na temat wykorzystania nowoczesnych technologii w celu docierania do tych, którzy chcą pomagać, jak i do tych, którzy tej pomocy potrzebują.

Niektórzy prowadzą swoją działalność bezinteresownie, dla innych jest to praca, ale – jak zauważyła Pierwsza Dama – u podstaw rozpoczęcia takiej działalności leży wyznawanie tych samych uniwersalnych wartości, a także pobudki altruistyczne. „Właśnie te szlachetne pobudki, a także sama idea działalności społecznej zasługują na to, żeby jak najszerzej je promować. Moim zdaniem właśnie na tym polega kluczowe znaczenie mediów społecznościowych. Oprócz promowania czy nagłaśniania konkretnych, bardzo wartościowych projektów, równie ważne jest też promowanie samej idei pomagania. Wszyscy powinniśmy starać się, by ta dobroczynność, zaangażowanie społeczne stało się czymś naturalnym i powszechnym” – mówiła i zaznaczyła, że aby tak się stało, należy trafić do młodzieży i położyć nacisk na promowanie dobrych wzorców wśród młodych ludzi.

W dobie internetu media społecznościowe mają ogromne znaczenie w wychowaniu i kształtowaniu podstaw wśród młodych ludzi, ponieważ stały się one podstawowym elementem ich życia. „Oni nie tylko komunikują się za pośrednictwem mediów społecznościowych i internetu, ale poznają świat i czerpią wzorce” – wyliczała żona prezydenta. „Dlatego musimy bardzo dbać o ten ekosystem – z jednej strony o jego bezpieczeństwo, a z drugiej strony o to, by ci młodzi ludzie czerpali dobre wzorce i by mieli świadomość, jak ważne jest społeczeństwo obywatelskie, a także, żeby dostrzegali swoją odpowiedzialność za drugiego człowieka” – tłumaczyła.

Jak zauważyła Kornhauser-Duda, w tym specyficznym momencie, jakim jest okres świąteczny, stajemy się szczególnie wrażliwi na potrzeby innych. „Jest to moment, który wyzwala w nas wiele dobra i zachęca do dobroczynności. Wszystkim Polakom życzę, żeby ta idea zaangażowania społecznego towarzyszyła nam w okresie nie tylko przed świętami czy rozliczania PIT-u, ale przez cały rok” – podsumowała.

W mediach społecznościowych niekiedy namawia się do kliknięcia wirtualnego przycisku „Lubię to” bądź udostępnienia wirtualnego zdjęcia, posta czy wydarzenia, przekonując, że to komuś pomoże. Jak zauważa w rozmowie z PAP Life Jakub Turowski z Facebook Polska, samym takim kliknięciem jeszcze nikt świata nie zbawił, ale to dobry początek. „Realizując misję budowania społeczności i działania na rzecz tego, żeby ludzie byli sobie bliżsi, wdrażamy szereg narzędzi, które pozwalają organizacjom pozarządowym, organizacjom charytatywnym lepiej skuteczniej trafiać czy to do osób, które potrzebują, czy to do osób, które chcą pomagać. Udostępnianie jest ważną częścią całej komunikacji internetowej, w mediach społecznościowych, bardziej znaczące niż samo +Lubię to+” – tłumaczy.

Żeby taka wirtualna pomoc miała bardziej wymierne znaczenie, Facebook postanowił pomóc tym, którzy pomagają. Przycisk „Donate” to nowe rozwiązania pozwalające organizacjom skutecznie docierać do darczyńców. Dzięki nim realne pomaganie i dokonywanie wpłat na cele dobroczynne będzie tak łatwe, jak wciśnięcie przycisku „Lubię to”. „W Polsce z naszego serwisu korzysta 15 mln użytkowników miesięcznie. Dzięki tej opcji będą oni mogli teraz w sposób bezpośredni dawać pieniądze na organizacje charytatywne. To zupełnie inna skala. Fizyczne przelewanie pieniędzy jest czymś bardziej konkretnym i w bezpośredni sposób pozwoli pomóc organizacjom dobroczynnym w ich działaniu” – dodał Turowski.

 

Autorka: P. Persa (PAP Life)
Redakcja: Ł. Sadlak

 

ZOBACZ TAKŻE

Więcej w facebook, ngo, Agata Duda
Bez smartfona i facebooka. Czy cyfrowy detoks jest możliwy?

Internet, telewizja, komputer, smartfon – to wszystko towarzyszy nam nieustannie, zarówno w pracy jak i w czasie wolnym. Dlaczego czasem warto być off-line? O tym w...

Zamknij
/RadioOlsztyn
RadioOlsztynTV