Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 9 °C pogoda dziś
JUTRO: 7 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Rozwój komunikacji kolejowej na Warmii i Mazurach. PKP Polskie Linie Kolejowe zaprezentowały plany na najbliższe miesiące i lata

Stacja kolejowa w Tuczkach, znajdująca się na trasie kolejowej Warszawa-Gdańsk. Fot. Łukasz Węglewski

Jeszcze w tym miesiącu ma zostać rozpisany przetarg na elektryfikację i modernizację linii z Ełku do Korsz. Realizację robót przewidziano na lata 2020-2023.

Inwestycja zakłada między innymi:

  1. Podniesienie dopuszczalnej prędkości: 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych
  2. Skrócenie czasu przejazdu o ok. 32 min w relacji Korsze – Ełk
  3. Skrócenie czasu przejazdu o ok. 37 min w relacji Olsztyn – Korsze – Ełk

Z kolei na listopad planowane jest podpisanie umowy roboty na odcinku Szczytno-Ełk. Te prace mają zakończyć się w 2020 roku. Modernizacja zakłada:

  1. Odbudowę stacji Spychowo i Drygały
  2. Rozbudowę LCS Szczytno o stacje: Drygały, Spychowo i Pisz
  3. Podniesienie dopuszczalnej prędkości: 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych
  4. Poprawę bezpieczeństwa na przejazdach
  5. Skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 1 h 22 min w relacji Szczytno – Ełk
  6. Skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 1 h 22 min w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk.

– Są to dwie linie łączące Olsztyn z Ełkiem, więc sprawą oczywistą jest, że tych inwestycji nie możemy realizować jednocześnie – mówił na konferencji w Olsztynie prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Kolejarze zapowiadają także rewitalizację 88-kilometrowej linii Gutkowo-Braniewo. Roboty budowlane będą odbywały się w latach 2018-2020. Zakładane efekty do osiągnięcia to:

  1. Obecny czas jazdy : 1h 59 min
  2. Docelowy czas jazdy przy maksymalnej prędkości 120 km/h : ok 1h 18 min
  3. Docelowy czas jazdy przy maksymalnej prędkości 100 km/h : ok 1h 25 min. Żeby po tej linii pociągi podróżowały z prędkością 120 km/h

PKP PLK potrzebuje prawie 350 milionów złotych. Sporo tańsza jest wersja na 100 km/h. Ta kosztowałaby 231 milionów złotych. Do końca 2020 roku potrwają prace na liniach Olsztyn – Działdowo i Olsztyn – Gutkowo. To roboty, które mają związek z olsztyńską koleją metropolitalną. Na tych odcinkach powstaną przystanki osobowe w Śródmieściu, Likusach, Redykajnach i Dajtkach.

Posłuchaj relacji Maka Lewińskiego

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Fot. M. Lewiński


(lew/bsc)

 

 

ZOBACZ TAKŻE

Więcej w PKP, pociąg, inwestycje, kolej, tory, modernizacja, prędkość
Niespełna rok od zdania egzaminu na prawo jazdy, a już straciła uprawnienia

18-latka z Nowego Miasta Lubawskiego jechała 107 km/h w obszarze zabudowanym. Funkcjonariusze drogówki ukarali ją mandatem i 10 punktami karnymi. Okazało się, że dziewczyna była wcześniej...

Zamknij
/RadioOlsztyn
RadioOlsztynTV