Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 4 °C pogoda dziś
JUTRO: 2 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Rusza remont torów. Pociągi będą jeździć 120 km/h

Rewolucja na torach, fot. D. Wojciechowski

Rewolucja na kolei w województwie warmińsko-mazurskim. Rusza cała seria remontów i modernizacji linii kolejowych. Jak wyjaśnia Andrzej Puzewicz zastępca dyrektora do spraw technicznych w Zakładzie Linii Kolejowych w Olsztynie akcja obejmie cały region.

Ewa Szymanowicz – Ginter z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe podała, że PKP PLK zmodernizują 16 przejazdów kolejowo-drogowych, wśród nich będą też te leżące w okolicach Olsztyna, m.in. koło Starych Jabłonek, Biesala, Naterek i samego Olsztyna. Modernizacja podniesie poziom bezpieczeństwa, bo będą wymieniane urządzenia sterujące ruchem kolejowym, rogatki, będziemy modernizować 10 obiektów inżynieryjnych na trasie, w tym peron nr 2 w Olsztynie Zachodnim, gdzie zostanie zmieniona nawierzchnia na antypoślizgową, a wysokość peronu zostanie podniesiona do 76 cm, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągu podróżnym – poinformowała.

W przyszłym roku ma także zostać gruntownie przebudowany dworzec i stacja w podolsztyńskich Naterkach. Dzięki prowadzonym pracom przejazd z Olsztyna do Iławy ma się skrócić o 6 minut. Przedstawicielka PKP PLK podała, że głównym celem prowadzonych prac jest dostosowanie infrastruktury kolejowej do tego, by pociągi mogły po odnowionych trasach jeździć z prędkością do 120 km na godz. Obecnie pociągi jeżdżą na tych odcinkach z prędkością 80-100 km na godz. Symonowicz-Ginter zapewniła, że prowadzone prace nie będą wymagały wprowadzania na modernizowanych trasach komunikacji zastępczej; ruch pociągów ma się odbywać po jednym torze.

Obecny na spotkaniu zastępca dyrektora ds. technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Olsztynie Andrzej Puzewicz poinformował, że w ostatnim czasie zakończył się remont zabytkowego mostu kolejowego nad rzeką Łyną w Olsztynie. Zbudowany w 1893 roku most jest jedynym takim w regionie. W czasie prac zostały zdemontowane tory na całym moście i tłuczeń, wykonane zostało specjalne koryto żelbetowe, które ma za zadanie odciążyć całą konstrukcję mostu – powiedział. Dodał, że wraz z pracami technicznymi naprawiono elewację mostu: oczyszczono cegły, uzupełniono spoiny i ubytki. Koszt remontu mostu przekroczył 2,6 mln zł.

Przedstawiciele PKP PLK podali, że w nadchodzących latach w woj. warmińsko-mazurskim modernizowane będą linie Szczytno – Pisz – Ełk, Ełk – Korsze (w tym elektryfikacja tej linii) oraz Gutkowo – Braniewo (prawdopodobnie prace będą wydłużone do Olsztyna) i Działdowo – Olsztyn. Do 2020 roku ma powstać także nowy przystanek kolejowy w okolicach Kortowa o roboczej nazwie Dajtki. Inwestycja związana będzie z przebudową linii łączącej Działdowo z Olsztynem.

Ewa Szymanowicz – Ginter z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

00:00 / 00:00

00:00 / 00:00

 Andrzej Puzewicz zastępca dyrektora do spraw technicznych w Zakładzie Linii Kolejowych w Olsztynie.

00:00 / 00:00

00:00 / 00:00

Rewolucja na torach, fot. D. Wojciechowski

Rewolucja na torach, fot. D. Wojciechowski

Rewolucja na torach, fot. D. Wojciechowski

Rewolucja na torach, fot. D. Wojciechowski

Rewolucja na torach, fot. D. Wojciechowski

Rewolucja na torach, fot. D. Wojciechowski

Rewolucja na torach, fot. D. Wojciechowski

Rewolucja na torach, fot. D. Wojciechowski

Rewolucja na torach, fot. D. Wojciechowski

Rewolucja na torach, fot. D. Wojciechowski

Rewolucja na torach, fot. D. Wojciechowski

 

(dwojcie/as)

 

Więcej w tory
Młody mężczyzna zginął pod kołami pociągu

Do tragicznego wypadku doszło w nocy między Ełkiem a Prostkami. Skład jechał ze Szczecina do Białegostoku. Przez kilka godzin trasa kolejowa Ełk - Białystok była zablokowana....

Zamknij
RadioOlsztynTV