Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 11 °C pogoda dziś
JUTRO: 13 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Urząd Transportu Kolejowego podaje: ponad 90 procent pociągów pasażerskich przyjeżdża punktualnie

Prawie 92 proc. pociągów pasażerskich dojechało punktualnie do stacji końcowej w IV kwartale 2019 r. – poinformował Urząd Transportu Kolejowego (UTK). Jeśli chodzi o składy towarowe, to było to prawie 41 proc.

Jak podał UTK, przez trzy ostatnie miesiące roku 2019 przewoźnicy kolejowi uruchomili ponad 540 tys. pociągów – niespełna 430 tys. pasażerskich oraz ponad 110 tys. towarowych. W tym czasie odwołano 3594 pociągi pasażerskie oraz 9306 towarowych.

Opóźnienie 65,1 proc., czyli 66,1 tys. pociągów pasażerskich nie przekroczyło 5 minut i 59 sekund. Ponad 33 proc. (33,9 tys. pociągów) to składy, które do stacji końcowej dojechały z opóźnieniem wyższym niż 5 minut i 59 sekund, ale nie większym niż 59 minut i 59 sekund. Średni czas opóźnień powyżej 5 minut i 59 sekund wyniósł w IV kwartale 22 minuty i 30 sekund.

Z wyliczeń UTK wynika, że w przypadku przewozów pasażerskich najniższą punktualność w IV kwartale zanotowano w październiku – 89,46 proc.

Na taki wynik znaczący wpływ miał pożar stacji przekaźnikowej odpowiedzialnej za kontrolę urządzeń sterowania ruchem kolejowym w Leszczynach w województwie śląskim. Zdarzenie to miało wpływ na punktualność przewozów krajowych oraz międzynarodowych. Pożar wybuchł 16 października 2019 r., a jako przyczyna opóźnień pociągów wskazywany był jeszcze przez wiele dni po tym zdarzeniu

– napisano.

Również dla przewozów towarowych październik okazał się pod względem punktualności najgorszym miesiącem ostatniego kwartału ubiegłego roku. Punktualnych było wówczas 39 proc. pociągów towarowych. Na taki wynik wpływ miał również pożar na stacji Leszczyny.

Wśród wszystkich opóźnionych pociągów towarowych w IV kwartale najwięcej (74,70 proc.) było składów opóźnionych więcej niż 119 minut i 59 sekund (ponad 51 tys. pociągów). Wszystkie pociągi towarowe były opóźnione średnio o 603 minuty.

 

Autor: Łukasz Pawłowski (PAP)
Redakcja: A. Dybcio

Więcej w pociąg, punktualność, opóźnienia
PKP wprowadza kolejne ułatwienia. Przewoźnik wyśle informację o opóźnieniu pociągu

Pod koniec stycznia rozpoczęte zostały testy nowej usługi dostępnej w serwisie BILKOM – internetowym serwisie sprzedaży biletów kolejowych. Dzięki nowej funkcjonalności pasażerowie kupujący bilet przez internet...

Zamknij
RadioOlsztynTV